Jak Odbiorca ciepła powinien przygotować swoje urządzenia do kolejnego sezonu grzewczego?

Odbiorca ciepła powinien zadbać o dobry stan techniczny swojego węzła i instalacji grzewczej. Warto dokonać przeglądu urządzeń i jeżeli zajdzie taka konieczność, pomyśleć o ich remoncie, aby zapewnić prawidłową pracę w następnym sezonie. Zalecamy przejrzeć filtr i usunąć ewentualne zanieczyszczenia. W przypadku kiedy węzeł wyposażony jest w odmulacz należałoby dokonać jego płukania . Zaleca się również sprawdzenie i uzupełnienie stanu izolacji. Braki należy uzupełnić , gdyż dobra izolacja wpływa na zmniejszenie strat ciepła. Warto również pamiętać, że nie należy opróżniać instalacji z wody w okresie przerwy w ogrzewaniu.

Czy możliwe jest usprawnienie istniejących już węzłów ciepłowniczych?

Odbiorca posiadający stary węzeł może rozważyć kwestię założenia automatyki pogodowej lub automatyki pokojowej, która umożliwi programowanie zadanej temperatury w pomieszczeniu na przestrzeni doby oraz tygodnia co pozwoli zmniejszyć zużycie ciepła. Zastosowanie automatyki wpływa zarówno na poprawę komfortu cieplnego w budynku oraz sprzyja racjonalnemu zużycie energii cieplej.

Gdzie odbiorca ciepła może uzyskać porady w kwestii remontu i modernizacji swojego węzła?

Chętnie doradzimy naszym klientom w kwestiach eksploatacji, modernizacji i remontu węzła. Odbiorca może nam zlecić wykonanie wszelkich usług związanych z ciepłownictwem. Mamy szeroką ofertę, naszym celem jest kompleksowa obsługa odbiorcy ciepła, a co za tym idzie oferowanie wszelkich usług związanych z ogrzewaniem. Wykonujemy nowoczesne kompaktowe węzły cieplne oraz instalacje co i cw. Przeprowadzamy również remonty i modernizacje urządzeń ciepłowniczych. W Biurze Obsługi Klienta na ul. Gajowa 1 można uzyskać informacje na ten temat.

 

Stwierdzam, że w moim obiekcie jest za zimno. Podejrzewam, że jest to spowodowane zbyt niskimi parametrami wody sieciowej. Jak mogę to sprawdzić?

W tej sytuacji radzimy zajrzeć do umowy sprzedaży ciepła, której integralną częścią jest tzw. Karta Obiektu oraz tabela regulacyjna. W tabeli regulacyjnej podane są dla każdego obiektu temperatury zasilania oraz powrotu czynnika grzewczego przy danych temperaturach otoczenia. Należy zaznaczyć, że zgodnie z umową dopuszczalne jest średnie odchylenie temperatury wody zasilającej +2/- 5 % na przestrzeni 24 godzin, pod warunkiem, że temperatura wody zwracanej z węzła cieplnego do sieci ciepłowniczej jest zgodna z tabelą regulacyjną, z tolerancją +/- 7 %.

Komu zgłaszać przypadki niewłaściwych parametrów oraz awarie?

Takie problemy należy zgłaszać dyżurującemu całodobowo dyspozytorowi sieci tel. 63 24-97-400. Zadaniem dyspozytora sieci jest bieżące monitorowanie całego systemu ciepłowniczego, czuwanie nad właściwymi parametrami, bieżące reagowanie na wszelkie awarie. Problemy tego typu oraz reklamacje Odbiorcy ciepła mogą również zgłaszać w naszym Biurze Obsługi Klienta na ul. Gajowa 1. tel. 63 24-97-442.

W jakim czasie Odbiorca może oczekiwać załatwienia interwencji, skargi lub reklamacji?

Obowiązujące nas standardy dotrzymywania terminów udzielenia informacji odwrotnej zależą od rodzaju sprawy z którą klient zgłosi się do nas. I tak na żądanie Odbiorcy udzielimy w ciągu:

  • 12 godzin - informacji telefonicznej o przewidywanym terminie usunięcia przerw i zakłóceń w dostarczaniu ciepła 
  • 7 dni - informacji pisemnych o przewidywanym terminie usunięcia przerw i zakłóceń w dostarczaniu ciepła 

Terminy odpowiedzi na interwencje, skargi i reklamację składane przez odbiorców :

  • 12 godzin - informacje i odpowiedzi telefoniczne na interwencje i skargi lub informacje o przewidywanym terminie udzielenia pisemnego wyjaśnienia, 
  • 14 dni - odpowiedzi pisemnych na interwencje, skargi i reklamacje składane na piśmie oraz odpowiedzi na problemy zgłoszone przez telefon, które wymagają przeprowadzenia dodatkowych analiz, 
  • 30 dni - odpowiedzi pisemne na interwencje, skargi i reklamacje odbiorców składane na piśmie, które wymagają przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego. 

Jak określić wielkość mocy zamówionej dla swego domu. Od czego ta wielkość zależy?

Tego rodzaju dane powinny się znajdować w dokumentacji budowlanej obiektu. Wielkość mocy zamówionej danego obiektu zależy od wielu elementów. Przede wszystkim od zastosowanej technologii budowy, a więc materiałów z jakich dom został wybudowany, rodzaju zastosowanego ocieplenia, stolarki okiennej. Kolejnym istotnym czynnikiem jest wielkości domu oraz temperatury jaką dany odbiorca chce w domu utrzymywać. Jeżeli ktoś ma kłopot z określeniem mocy zamówionej służymy poradą w tym zakresie. Ostateczna deklaracja należy zawsze do klienta.

 

Zauważyłem że licznik ciepła nie działa co powinienem zrobić?

Niezwłocznie zgłosić zauważoną usterkę w pracy licznika do Biura Obsługi Klienta tel.63 24-97-442 lub Dyspozytora Sieci tel. 63 24-97-400.

Zdemontowano w moim węźle licznik i zabrano do legalizacji. Jak będę rozliczny za ten okres?

Zużycie ciepła w tym okresie jest naliczane w sposób ryczałtowy, zgodny z treścią umowy sprzedaży ciepła. Wielkość ryczałtu w zł obliczana jest na podstawie wzorów ściśle ustalonych w przepisach. Wyliczenie to nie odbiega zasadniczo od rzeczywistych zużycia ciepła w danym okresie, ale nie jest tak precyzyjne jak wskazania licznika ciepłą.

Na czym polega legalizacja liczników?

Legalizacja polega na sprawdzeniu, a właściwie potwierdzeniu klasy dokładności licznika ciepła. Wiąże się to z koniecznością demontażu u każdego z odbiorców liczników ciepła, a następnie ponowny jego montaż po legalizacji. Samej legalizacji dokonuje specjalny do tego powołany urząd państwowy. Legalizacja liczników w wymaganym terminie jest gwarancją poprawności ich wskazań.