Ruszyła kampania „20stopni”

Od początku października ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie pod hasłem "oszczędność w każdym stopniu". Kampanię 20stopni.pl, realizowaną od 2020 roku wspiera MPEC – Konin jako lokalny dostawca ciepła. Tegoroczna odsłona kampanii kładzie nacisk na korzyści wynikające z niemarnowania ciepła. Na stronie internetowej 20stopni.pl oraz naszego facebook’a będzie można poznać 20 niemal bezkosztowych sposobów na ograniczenie zużycia ciepła. Zarządcy nieruchomości znajdą tam także dodatkowe podpowiedzi, jak ograniczyć zużycie ciepła w budynku przeprowadzając jego termomodernizację.
W czasie trwania kampanii na terenie miast, w których działają dostawcy ciepła systemowego widoczne będą billboardy i reklamy na bankomatach zachęcające do oszczędzania ciepła. W social mediach będzie można dołączyć do wyzwania, w ramach którego co kilka dni pojawi się nowa wskazówka zachęcająca do zmiany nawyków. Nasze przedsiębiorstwo także będzie informować o sposobach na oszczędzanie ciepła. Podjęliśmy współpracę z władzami miasta oraz spółdzielniami (Konińska Spółdzielnia Mieszkaniowa, PGKiM w Koninie oraz MTBS w Koninie) w zakresie dystrybucji ulotek oraz ustalaniu wspólnych zaleceń w zakresie optymalizacji zużycia ciepła. W czasie kryzysu paliwowego ważne jest wspólne działanie, które doprowadzi do ograniczenia zużycia zasobów i transformacji energetycznej. Dostawcy ciepła systemowego szukają globalnych rozwiązań i jednocześnie zachęcają, by zmieniać nawyki. Choć nie na wszystko mamy obecnie wpływ, kluczowym jest, by zrobić wszystko na co wpływ mamy. Uczmy się więc jak ciepło oszczędzać - w trosce o nasze portfele, zasoby i środowisko naturalne.