Hasło tegorocznej odsłony kampanii edukacyjnej 20stopni.pl wskazuje kierunek, w którym zmierza branża ciepłownicza. Ambitny cel, by dostarczać czyste ciepło, idzie w parze z edukacją i zmianą nawyków użytkowników ciepła. Zmieniając technologię produkcji czy przesyłu, a jednocześnie – nie marnując ciepła, możemy zmienić ciepło na dobre.
Jak zmienić ciepło na dobre.
Wszyscy chcemy żyć w miastach, w których możemy oddychać czystym powietrzem, a ogrzewanie domów i mieszkań jest przyjazne środowisku. Aby dostarczać mieszkańcom czyste ciepło, jego producenci sięgają po ekologiczne źródła i zmieniają technologie wytwarzania ciepła na mniej emisyjne. Do 2050 roku dostarczane ciepło będzie bezemisyjne. Zmiana dzieje się już teraz, ale wymaga czasu, sprzyjającego prawa i wielomilionowych inwestycji. Mieszkańcy miast mogą ją wesprzeć, rozsądnie korzystając z ciepła.
Każdy ma swoją rolę w transformacji energetycznej.
Każdy z nas ma wpływ na ogrzewanie w swoim mieszkaniu i miejscu pracy. Od świadomego wyboru ekologicznych rozwiązań po oszczędzanie energii w codziennym życiu. Nawet ciepło wytwarzane w sposób przyjazny dla środowiska nie będzie ekologiczne, jeśli będziemy je marnować.
Inicjatorem i organizatorem kampanii „20 stopni” jest Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie (IGCP), a wspiera ją MPEC-Konin oraz inni lokalni producenci i dostawcy ciepła systemowego. Pierwsza odsłona kampanii miała miejsce na jesieni 2020 roku. Celem akcji jest zachęcenie Polaków do mądrego i racjonalnego korzystania z ciepła systemowego.
W kolejnych częściach kampanii prezentować będziemy sposoby na racjonalne korzystanie z ciepła.
Zaczynamy!